marți, 28 decembrie 2010

Ghid de folosire pentru "ce dracu imi trebuie un ghid de folosire?".







Cum se face ca, trecand anii, acele aparate performante, cheitele ce deschid lacatele lumii, precum epilatorul sau prajitorul de paine, au reusit sa ajunga in mainile noastre alaturi de un manual de utilizare? Ca sa fiu mai exacta, cum e posibil ca niste lucruri simple precum sentimentele sau simtirile sa ramana, in unele cazuri, lipsite de o motivatie? Le aseman deseori cu acele boli lipsite de remediu, ceea ce e urat, ma scuzati ca imi permit sa compar dragostea cu leucemia....

...sau ca imi permit sa contrazic tot ce am spus. Ar mai fi speciala viata daca am sti exact ce fac fiecare buton si rotita? Adevarul e ca intervine nelipsita balanta. Exista o perioada in viata cand inima ta vrea sa bata tare, momentul care isi doreste sa te ia prin surprindere. Imi place sa denumesc fiecare pas dupa un condiment. Acesta este clar celebrul wasabi. Gustul intepator, senzatia de completare, oriunde ar fi adaugat, micul secret al culturii japoneze, o replica perfecta a sursei de energie pe care o au oamenii suprasolicitati de existenta si adrenalina lor.
Urmeaza lavanda...Puternica dar dulce, un usor gust de citrice. Valuri de persoane pregatite sa fie cineva, sa infrunte responsabilitati. Dar cate obligatii suporta o persoana? S-a descoperit un numar exact de neuroni pregatiti sa cedeze in astfel de cazuri?

Susanul, linistit, gustul e slab dar pare a spune multe, il dorim pe micile noastre gustari precum covrigul de dimineata. Poate depinde de varsta, poate depinde de calitate sau cantitate, de rasa, religie, poate nu depinde. Ar trebui sa gatim fara reteta? Ar trebui sa folosesc masina de spalat fara acel manual care imi explica ce e cu gradele? Ar trebui sa iubesc fara intrebari?


Un comentariu:

Rosaline spunea...

Poate ca totul pare mai usor cu un ghid sau o reteta la pachet sau cu cateva instructiuni de utilizare care te scutesc de toate problemele. Procedand asa cum altii au facut-o, procedand asa cum a fost scris ne incadram foarte usor in tipare, in tot ceea ce se numeste "oameni normali". Dar poate ca noi nu vrem asta...poate ca tot ce tb sa facem e sa aruncam naibii ghidul ala idiot de utilizare si sa ne dam singuri seama ce tb sa facem. Pentru ca, mai mult ca sigur, nu exista unul si pentru ceea ce conteaza cu adevarat: nu exista un manual de folosire a iubirii, de intelegere a sentimentelor. Astea sunt intrebari ce isi gasesc raspuns doar in sufletele noastre.

Follow Alexandra F.


"Îmi place s-o ascult cînd îmi vorbeşte
Dar de un cîntec mult mai mult mă-ncînt:
Nu ştiu cum calcă zîna îngereşte,
Dar Doamna mea păşeşte pe pămînt.

Şi totuşi jur că n-are-asemănare
Cu cele ce se cred rupte din soare!"

(traducere dupa W. Shakespeare)